صفحه اصلی
تماس با ما
آر اس اس
چهارشنبه ٢٩ شهريور ١٣٩٦  -  
Islamic Republic of IRAN: Health Education & Promotion Dept.
صفحه اصلی > پیام های سلامتی > بیماری های قلبی 
بیماری های قلبی

بيماريهاي قلبي



1.    هیجان ها و عصبانیت های بیش ازحد سلامت قلب را تهدید می كند
2.    کاهش استرس و داشتن استراحت کافی نقش بسیار مهمی در پیشگیري از بیماري هاي قلبی- عروقی دارد.
3.    افردي که در معرض استرس هاي روزمره قرار دارند بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماري قلبی هستند
4.    بهترین فعالیت ها برای سلامت قلب ، راه رفتن ، پیاده روی تند ،شنا، باغبانی و دوچرخه  سواری  است.
5.    40دقیقه ورزش روزانه  برای سلامت قلب ضروری است.
6.     ورزش می تواند خطر حملات قلبی را 2 تا 4 برابر کم کند.
7.    هر فرد در هر شرایطی چه لاغر و چه چاق باشد براي پیشگیري از بیماري هاي قلبی عروقی باید روزانه فعالیت بدنی داشته باشد.
8.    ورزش و فعالیت بدنی موجب تقویت عضله قلب می شود.
9.    ترک سیگار خطر بیماریهای قلبی را به نصف کاهش می دهد.
10.     براي پیشگیري از بیماریهاي قلبی عروقی حداقل 2 وعده خوراك ماهی در هفته مصرف كنيم
11.    براي داشتن قلب سالم به جاي سرخ کردن مواد غذایی از روش آب پز یا بخار پز کردن استفاده کنیم
12.    براي اینکه قلب سالم داشته باشید میوه، سبزي و حبوبات بیشتري استفاده نمائیم.
13.    فشارخون بالا، بار قلب را افزایش می دهد در نتیجه باعث سکته مغزي و حمله قلبی می شود.
14.    کسانی که چربی اضافه به خصوص در ناحیه شکم دارند بیش از دیگران به بیماري هاي قلبی مبتلا می شوند.
15.    بیماری قند ، بالابودن میزان چربی خون و پرفشاری خون و اضافه وزن و چاقی عمده ترین عوامل  بیماری های قلبی هستند.
16.    اگر دارای عوامل خطر بیماری قلبی مانند اضافه وزن، فشار خون بالا یا کلسترول بالا هستیم، لازم است در برنامه غذایی روزانه خود تغییراتی را ایجاد كنيم .
17.     مواد غذایی  مانند جو دوسر، حبوبات، سیب و گلابی می توانند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کنند.
18.    روغن زیتون ، مغزها و دانه ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند به کاهش سطح کلسترل بد خون کمک می کنند.
19.     میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی می شوند.
20.    مصرف پروتئین، سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون  و افزایش کلسترول خوب خون می شود.
21.    سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین زیاد و فیبر بالا هستند و چربی خون را كاهش می دهند.
22.    نان های سبوس دار مثل نان بربری – نان سنگك و نان جوی سبوس دار حاوی ویتامینB زیاد و كاهش دهنده چربی خون هستند
23.    بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق،روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصا روغن كانولاوروغن زیتون روی سالاد است .
24.    مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت  قلب و عروق قلب دارد.
25.    ماهي كباب شده و يا بخار پز براي سلامتی قلب و عروق مفيد هستند
26.    شير و ماست با چربي بالاي 5/2% پر چرب محسوب مي شود ، از مصرف لبنيات پر چرب بپرهيزيم
27.    اين تصور كه تمام خاصيت لبنيات در چربي موجود در آن است اشتباه است
28.    مصرف لبنيات پرچرب زمينه ايجاد فشار خون ، و تنگ شدن رگهاي اصلي قلب است
29.    از لبنيات پر چرب فقط براي كودكان زير 5 سال در صورتي كه چاق نيستند استفاده كنيم
30.    چاقي در ناحيه شكم عامل مهمي در ابتلا به بيماري فشار خون است
31.    در روز بيش از يك قاشق مربا خوري نمك (3-2گرم) مصرف نكنيم مصرف نمك اضافي به قلب فشار اضافي وارد مي كند
32.    مصرف لبنيات كم چرب ، حبوبات ،سبزيها و ميوه جات در كنترل فشار خون موثر است
33.    در هفته 2 بار حبوبات مصرف كنيم
34.    براي كاهش مصرف چربي از رژيم غذايي ، كاهش مصرف غذاهاي سرخ شده ( سيب زميني ، بادمجان ، زولبيا ،باميه) و كاهش مصرف ته ديگ و سس مايونز ضروري است
35.    مغزها (گردو ، بادام ،پسته ....) در جلوگيري از جذب كلسترول و كاهش تري گيليسريد خون مفيد هستند
36.    بهترين نوشيدني آب ، دوغ كم نمك ، شربتهاي خانگي كم شيريني (آبليمو ، آلبالو...) مي باشد
37.    مصرف مواد غذايي حاوي شكر و قندهاي ساده را به حداقل برسانيم
38.    مصرف ماهي 3 بار درهفته به ويژه ماهيهاي روغني (آزاد ،حلوا ،كپور ،شير ،كيلكا ) براي پيشگيري و كنترل بيماري قلبي مفيد است

عنوان‌ها
صفحه اصلی|نقشه سايت|ارتباط با ما|درباره ما|خبرهای سلامت