چاپ        ارسال به دوست

خوشمزه ترین خوراکی ها برای مبارزه با سلولیت را بشناسید


در مبتلایان به سلولیت رسوبات چربی در زیر پوست قابل مشاهده است. این وضعیت بیشتر پاها را درگیر می کند و در 80 درصد از زنان خود را نشان می دهد.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازactivebeatتعدادی از عوامل مختلف باعث بروز این عارضه می شوند. استروژن بیش از حد ناشی از عدم تعادل هورمونی یا وزن بیش از حد می تواند عامل ایجاد سلولیت باشد. همچنین افزایش غلظت گلوکز خون در افراد دیابتی یا پیش دیابتی ها می تواند سبب سلولیت شود. استرس نقش کلیدی در ابتلا به این عارضه دارد.

عوامل دیگری که می توانند منجر به سلولیت شوند عبارتند از: ژنتیک، نژاد، جنس، شرایط پزشکی و شیوه زندگی. با این حال مصرف برخی از غذاها در رفع این عارضه نا زیبا می تواند موثر باشد:

ساردین: ماهی ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و مصرف آن باعث تعادل استروژن در بدن می شود. ماهی قزل آلا نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

لیمو: میوه های خانواده مرکبات بخصوص لیمو برای خنثی کردن اثرات کربوهیدرات ها در بدن موثرند. کربوهیدرات های ساده به سرعت در بدن هضم و تبدیل به قند می شوند ضمن این که غلظت گلوکز را رد بدن بالا می برند. لیمو علاوه بر این که به غذای شما عطر و طعم می دهد، می تواند کبد را پاسکازی کند و سطوح استروژن را نیز در بدن کاهش دهد. مصرف لیمو برای از بین بردن سلولیت ایجاد شده روی پاها یا ران ها موثر است.

سینه مرغ: گوشت های بدون چربی مانند سینه مرغ بدون پوست برای متعادل کردن سطح قند خون مناسب است.

سیر: پیاز و سیر اثرات دارویی فراوانی دارند. این خانواده غذایی علاوه بر این افزودنی های مفیدی برای طعم دار کردن غذاها محسوب می شوند، می توانند قند خون را در محدوده سالم نگه دارند و باعث کاهش خطر ابتلا به سلولیت شوند.

پنیر کهنه: این نوع پنیر حاوی اﺳﯿﺪ ﻟﯿﻨﻮﻟﺌﯿﮏ ﮐﻮﻧﮋوﮔﻪ است. این ترکیب می تواند سطح استروژن را در بدن شما به طور طبیعی کاهش دهد. شما می توانید این نوع اسید را در محصولاتی مانند شیر گاو و کره نیز یافت کنید.

آووکادو: مصرف آن منجر به تعادل سطح قند خون و جلوگیری از سلولیت می شود. آووکادو همچنین سرشار از پتاسیم و فولات و همچنین فیبر بالاست. چربی های سالم آن را می توانید جایگزین کره یا دیگر چربی ها کنید.

مارچوبه: این سبزی خوشمزه سرشار از فولات است و مصرف آن منجر به کاهش استرس و در نتیجه خطر ابتلا به سلولیت را کم می کند. علاوه بر مارچوبه، لوبیا، سبزیجات تیره رنگ، و غلات غنی شده نیز سرشار از فولات هستند.

چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان ها برای رفع عارضه سلولیت است. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف چای سبز باعث افزایش متابولیسم و کاهش ذخایر چربی می شود. کاهش وزن یکی از بهترین راه های خلاص شدن از سلولیت است.

گیلاس: به همراه سایر میوه های توت مانند یک ماده غذایی عالی برای کنترل سطح قند خون است. این نوع میوه ها شاخص گلیسمی پایینی دارند و قند خون را کندتر از سایر میوه ها افزایش می دهند. /


١٢:٤٨ - چهارشنبه ١٧ مرداد ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٦٤٥١    /    تعداد نمایش : ١٩٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: