چاپ        ارسال به دوست

مصرف 6 ماده غذایی را برای کاهش اضطراب فراموش نکنید


اضطراب مشکلی رایج در بسیاری از افراد است و گاهی اوقات با سلامت ضعیف مغز ارتباط دارد. در موارد شدید، دارودرمانی برای مبتلایان به اضطراب توصیه می شود. با این حال، استراتژی های متعددی نیز وجود دارد که سوای مصرف دارو، می توان آنها را به کار بست و از علائم اضطراب دور ماند.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازhealthlineدر اینجا بهترین مواد غذایی برای کاهش سطوح اضطراب معرفی شده اند:

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی حاوی مواد مغذی برای بهبود سلامت مغز است. از جمله این مواد می توان به ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد. این نوع اسیدها باعث تنظیم دوپامین و سروتونین در مغز شده و خواص آرام بخش دارند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهند مصرف اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب و جلوگیری از اختلال در عملکرد سلولهای مغز می شود. گفته شده این اختلال در عملکرد سلول های مغز، خود عامل جدی بروز اضطراب و سایر اختلالات روانی است. ویتامین دی موجود در ماهی قزل آلا نیز منجر به بهبود سلامت مغز و تسکین اضطراب می شود.

بابونه: این نوع گیاه حاوی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب است و خطر ابتلا به اضطراب را کاهش می دهد. مطالعات نیز نشان داده که افراد مبتلا به اختلال اضطرابی، پس از مصرف عصاره بابونه به میزان قابل توجهی، شاهد کاهش علائم این اختلال بوده اند.

زردچوبه: ادویه ای حاوی کورکومین است. این نوع آنتی اکسیدان سبب بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از اختلالات اضطرابی می شود. خواص ضد التهابی کورکومین نیز باعث جلوگیری از آسیب به سلول های مغزی می شود. علاوه بر این، مصرف کورکومین سبب افزایش سطح آنتی اکسیدانی خون می شود. این میزان از آنتی اکسیدان ها در افراد دارای اضطراب کم است.

شکلات تیره: شکلات تیره حاوی فناونول ها است؛ آنتی اکسیدان هایی که ممکن است به عملکرد مغز کمک کنند. فلاونول ها این کار را با بهبود جریان خون به مغز و ارتقای توانایی مغز برای سازگاری با شرایط استرس زا انجام می دهند. همچنین خوردن شکلات تیره سبب افزایش سطح سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی است می شود و استرس را کاهش می دهد.

ماست: اگر از اضطراب رنج می برید، ماست یک غذای عالی برای رژیم شماست. پروبیوتیک های موجود در ماست، باکتری های سالمی هستند که می توانند به بهبود سلامت روان کمک کنند. مطالعات همچنین نشان داده اند که غذاهای سرشار از پروبیوتیک، می توانند عملکرد رادیکال های آزاد در بدن را خنثی کنند. رادیکال های آزاد منجر به آسیب به بافت مغزی می شوند و خود از عوامل بروز اضطراب هستند.

چای سبز: حاوی ماده ای به نام ال تیانین است؛ نوعی اسید آمینه که اثرات مثبت آن بر سلامت مغز و کاهش اضطراب شناخته شده است. مصرف این نوع چای منجر به کاهش سطح کورتیزول؛ هورمون مرتبط با اضطراب نیز می شود. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای بهبود سلامت مغز بسیار مفیدند. /


١٢:٠٧ - سه شنبه ١٦ مرداد ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٦٤٢٥    /    تعداد نمایش : ١٦٨


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: