چاپ        ارسال به دوست

سوپرفودهای تابستانی را حتما به رژیم تان اضافه کنید!


سوپرفودها یا غذاهای شگفت انگیز، گزینه هایی هستند که حتی روی انتخاب های غذایی ما تاثیر می گذارند. اصطلاح سوپرفود روی برخی بسته بندی های غذایی درج شده و ما با دیدن نام آن بیشتر تمایل داریم که این محصولات را خریداری کنیم ضمن این که با مصرفشان نیز احساس بهتری داریم.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازFoodtolifeسوپرفودها غذاهایی هستند که به بدن شما تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را می رسانند، به جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کنند، خاصیت ضد پیری دارند و در کنار یک رژیم غذایی مناسب، سلامت کلی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

این مواد مغذی سالم یک خاصیت مهم دیگر هم دارند و آن، هیدراته نگه داشتن شما در فصل تابستان است. لیستی از سوپرفودهای تابستانی را می توانید با خواندن این مقاله شناسایی کنید. این را بدانید که اکثر سوپرفودها پایه گیاهی دارند:

آناناس: این میوه گرمسیری خوشمزه حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی، فیبر و منگنز است. آنزیم بروملین موجود در آن بسیاری از مزایای سلامتی از جمله پیشگیری از سرطان، حمایت از ایمنی بدن، کاهش التهاب و سرطان روده را دارد.

آووکادو: یک سوپرفود سرشار از چربی های غیر اشباع، فولات، پتاسیم، ویتامین سی و ویتامین کا است. شما می توانید آووکادو را همراه با نان تست، سالاد، شیر سویا و یا شیر بادام مصرف کنید. مصرف آووکادو به بازسازی خون و بافت ها کمک می کند، منجر به تثبیت قند خون می شود و برای رفع اختلالات قلبی یک سوپرفود عالی است. آووکادو همچنین منبع خوبی از لوتئین و آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت چشم و پوست است.

بلوبری: سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین سی، ویتامین کا و منگنز است. محققان می گويند كه آنتی اكسيدان موجود در بلوبری روش ذخيره بدن و پردازش گلوكز و يا قند را تغيير می دهد. بنابراين خطر ابتلا به ديابت و بيماري قلبی را كاهش می دهد. آنتی اكسيدان های موجود در اين ميوه باعث نرمی پوست می شود. تركيب آن با آب ليمو و شكر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

گیلاس: این میوه خوشمزه تابستانی سرشار از فلاونوئیدهایی به نام آنتوسیانین است که عملکردهای ایمنی بدن را تنظیم می کند و به عنوان یک ضد التهاب برای کاهش درد مفاصل عمل می کند. گیلاس در تابستان یک میان وعده بسیار سالم است.

سیب: سیب سرشار از کورستین است؛ یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی. مصرف سیب با پوست خواص آن را چند برابر می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیب با پوست 5 برابر بیشتر از سیب پوست کنده شده دارای پلی فنول است. سیب منبع غنی از فیبر نیز محسوب می شود.

کلم: در جهان سبزیجات، کلم سرشار از ترکیباتی است که نشان داده شده خطر ابتلا به سرطان را به طور چشمگیری کاهش می دهند. خوردن کلم برای یک بار در هفته احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 66 درصد کاهش می دهد. کلم باعث تحریک سیستم ایمنی بدن، کشتن باکتری ها و ویروس ها می شودو تصفیه کننده خون است.

قارچ: برای قرن ها از آن در طب سنتی استفاده می شده است. قارچ ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و به جلوگیری و درمان سرطان، بیماری های ویروسی، کلسترول و فشار خون بالا کمک می کنند. مصرف منظم قارچ اثرات منفی پرتو درمانی و شیمی درمانی را نیز کاهش می دهد.


١٣:٥٥ - دوشنبه ١٧ تير ١٣٩٨    /    شماره : ١٥١٧٨٠    /    تعداد نمایش : ١٨٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: