چاپ        ارسال به دوست

سوپرفودهای پاییزی را از همین امروز مصرف کنید


برخی خوراکی ها حاوی صدها ماده مغذی هستند که به شما در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان ها و پیری زودرس کمک می کنند. در واقع رنگ های روشن میوه ها و سبزیجات پاییزی، علت وجود این مواد مغذی هستند.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازGreatist به عنوان مثال کدو تنبل، حاوی بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود و بهترین ماده مغذی برای پیشگیری از برخی سرطان ها و بیماری قلبی است. سایر سوپرفودهای پاییزی که باید از همین امروز آنها را خریداری و مصرف کنید، از این قرارند:

کلم بروکلی: روی موجود در این سبزی منجر به افزایش توان دفاعی بدن در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. فیبر موجود در کلم بروکلی همچنین برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

شلغم: شلغم از جمله سبزیجات حاوی ریشه است كه مي ‌تواند در روزهاي پاييزي جانشين مناسبي براي تربچه و كلم باشد. شلغم منبع عالي از ويتامين ‌هاي آ و کا و همچنين اسيدفوليك است و براي طعم دادن به آن مي‌ توانيد از رازيانه، خرده نان و شكر قهوه ‌اي استفاده كنيد.

گریپ فروت: گريپ ‌فروت بيش از ۷۵ درصد ويتامين ث موردنياز بدن را تامين مي‌كند و منبع غني از ليكوپن است. اين رنگدانه ‌هاي قرمزرنگ براي جلوگيري از سرطان نقش بسيار مهمي دارند، همچنين در اين ميوه مقدار زيادي پكتين وجود دارد كه مي ‌تواند موجب كاهش كلسترول بدن شود. اگر به خوردن ميوه‌ هاي ترش‌مزه علاقه‌مند هستيد، مي ‌توانيد از نوشيدن يك ليوان آب گريپ ‌فروت كه سرشار از آنتي ‌اكسيدان است لذت ببريد و اگر ترش بودن آب اين ميوه براي شما چندان لذتبخش نيست، مي ‌توانيد آن را همراه با انواع مغزها و خشكبار مصرف كنيد.

بادمجان: ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول های مغز را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. علاوه بر این، اسید کلروژنیک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ویروسی و کاهنده کلسترول دارد.

کدو حلوایی: این گیاه مزایای تغذیه ای بیشماری دارد. کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان ها بسیار موثر است. مصرف کدو حلوایی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و آنهم به دلیل وجود ویتامین ث و فیبر موجود در آن.

انار: مطالعات نشان داده اند که مصرف انار می تواند منجر به جلوگیری از آسیب های گردش خون با کاهش تجمع چربی های مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.

تره فرنگی: اکثر ما می دانیم که مصرف سیر و پیاز منجر به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می شود و آنهم به دلیل این که پلی فنول موجود در آنها از رگ های خونی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. تره فرنگی نیز از خانواده پیاز است که سرشار از ویتامین کا بوده و مصرف آن خاصیت ضد سرطانی دارد. ضمن این که سلامت استخوان ها را نیز بهبود می بخشد.


١١:١٠ - دوشنبه ١ مهر ١٣٩٨    /    شماره : ١٥٢٧٤٢    /    تعداد نمایش : ١٩٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: